Nederland | Gepubliceerd op: 10 juli 2012
Pitch
1000 kinderdagverblijven staan voor kwaliteit en sluiten zich aan bij www.VergelijkDeKinderopvang.nl http://pr.co/p/000pea
Samenvatting
Sinds de lancering van VergelijkDeKinderopvang.nl op 1 mei jl. zijn al 1000 kinderdagverblijven aangesloten en wordt er gezamenlijk naar transparantie binnen de kinderopvangbranche gestreefd. Iets waar veel kinderdagverblijven na alle schandalen behoefte aan hebben, bleek ook uit de vele positieve reacties van de sector. Met VergelijkDeKinderopvang.nl worden de kwaliteitsverschillen in de kinderopvang eindelijk inzichtelijk en kunnen ouders een betere keuze maken.

Kinderdagverblijven beheren zelf hun gegevens

Om de markt open te breken heeft VergelijkDeKinderopvang.nl een jaar lang van alle 5.000  kinderdagverblijven relevante gegevens voor ouders verzameld. Om deze actueel te houden biedt de site de kinderdagverblijfhouders de mogelijkheid hun eigen gegevens gratis te beheren. Met succes: inmiddels hebben zich 1000 locaties geregistreerd! Een kinderdagverblijf vertelt er het eigen verhaal, maar staat ook open voor beoordelingen van hun klanten.

Keuze en oordeel ouders

Het oordeel van andere ouders is belangrijk voor de beeldvorming. Want naast de harde waarden, zoals prijs en openingstijden, is het prettig te weten hoe anderen het kinderdagverblijf beleven. Daarom kunnen juist ouders elkaar helpen bij het maken van de juiste keuze. Op basis van 11 inhoudelijke vragen kunnen ouders hun mening over hun kinderdagverblijf geven, met ruimte voor open opmerkingen; zodat ouders ook zelf informatie kunnen toevoegen. Inmiddels zijn er al honderden beoordelingen binnen en roept VergelijkDeKinderopvang.nl de kinderdagverblijven op hun klanten te vragen om beoordelingen. Hoe meer beoordelingen, hoe zuiverder het beeld.

Overzicht van alle relevante gegevens voor ouders

Uiteraard zijn beoordelingen van ouders natuurlijk niet alleszeggend. Om een zo compleet mogelijk beeld te tonen, streeft VergelijkDeKinderopvang.nl ernaar zo veel mogelijk relevante informatie samen te brengen. Zo vind je er het GGD-inspectierapport en worden in de nabije toekomst alle relevante keurmerken toegevoegd. Het komende jaar gaat VergelijkDeKinderopvang.nl op zoek naar partners die passen bij de kernwaarden: transparantie, inzichtelijkheid, kwaliteitsverbetering en persoonlijke ontwikkeling. Het gaat om partners die raakvlakken hebben met het inhoudelijke gedeelte van het platform. De eerste partner is inmiddels aangesloten: Stichting Lezen met het programma Boekstart en Bibliotheken Nederland maken via de site inzichtelijk welke kinderdagverblijven het lezen en de taalverwerving stimuleren.

VergelijkDeKinderopvang.nl

VergelijkDeKinderopvang.nl is de onafhankelijke online zoekgids waar ouders kinderdagverblijven kunnen zoeken, vergelijken en beoordelen. Het doel is transparantie te creëren in de kinderopvangbranche en kwaliteitsverschillen van de kinderdagverblijven inzichtelijk te maken voor (aanstaande) ouders.

Citaten
“Estro is een groot voorstander van het verstevigen van het ouderrecht. De stem van de ouders geldt. VergelijkDeKinderopvang.nl levert een goede bijdrage aan het creëren van meer inspraak van ouders en kan bijdragen aan een volgende stap naar het verwezenlijken van deze ontwikkeling”.

— Kinderopvangorganisatie Estro
“Vergelijkdekinderopvang.nl zorgt voor transparantie in de kinderopvang en daarmee versterkt het de positie van ouders. Ouders krijgen inzicht in de ervaringen van andere ouders. Ouders krijgen een stem in de kinderopvang en dit bevordert daarmee ook nog eens de marktwerking. Een perfect initiatief”.

— Marjet Winsemius, Stichting Voor werkende moeders
“Eindelijk kan ik online lezen wat andere ouders echt vinden van een kinderdagverblijf. Deze informatie tref je nergens anders aan en helpt je bij het maken van een juiste keuze. Meningen van ouders zijn de belangrijkste graadmeter”.

— Manja Jurgens, ouder